Mina konditionspass

Jag visade ju mitt träningsschema, där la ni kanske märke till att jag tränar väldigt kort kondition.

Jag kör väldigt korta konditionspass. Men jag gör dem i mycket intensivt tempo på en mycket kort tid. Jag vill inte slita ut mina ben och framförallt knän, jag känner av att det gör ont om jag springer längre sträckor, även om jag har ritkigt bra skor. Man sliter och lägger ett mycket stort tryck på knän när man springer, så om man vill spara på sina knän tills man är 60 så skall man tänka en extra gång. Jag vill dock inte ta bort kondition, därför har jag kortat ned tiden rejält och lagt in mer intensivitet, för att ungefär få samma träning.

Dock skall jag inte skrämma er, såklart ni skall ut och springa. Men var väldigt noga med skor som har bra stötdämpning för knäna. Jag har ett riktigt bra Adidas, de märket har bäst stötdämpning. Någon gång ibland känner jag för att springa längre med ett lungare tempo, och då gör jag det. Jag ser till att det bara inte blir för ofta, då jag lätt får ont. Men andra har mer tåligare knän, lucky for you!

Och om du har möjlighet så spring på grus, det är mycket bättre än att springa på plan asfalt.

Dessa sjukt sköna och stötdämpande skor anpassat för springning och kvinnor. Rekomenderas!

Adidas Supernova Glide på mina fötter!

 


 

Angry face

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0