En veckas träning..

Måndag: Lats(rygg), biceps, triceps

Tisdag: VILA ibland, Konståkning

Onsdag: Mage, bröst

Torsdag: Kondition, endast 15min i högt tempo

Fredag: Ben, rumpa

Lördag: VILA

Söndag: Kondition, endast 15min i högt tempo

 

Såhär kan en veckas träning se ut för mig. Dagarna varierar såklart. Jag går igenom och tränar hela kroppen på en vecka. Att man har någorlunda bestämda dagar på kroppsdelar gör att musklerna får vila ordentligt och hinner bygga upp sig innan det är dags för samma muskel. Det gör att inte musklerna slits + att de blir lättare att bygga.

 

Måste tillägga att jag endast tränar 1h varje pass. Inte mer! Jag hör flera säga att de tränar 2-2.5h på gymmet. Inte ett smart drag. Efter ca 1h så börjar kroppen bryta ned muskler. Först bränner kroppen fett men efter en tid  går kroppen istället över för att bryta ned muskler. Man vill ju träna sina muskler, för det är musklerna som sedan bränner fett. Det vill man ju, right?

 


 

Angry face

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0