Ät mycket protein

Ja då var man hemma efter den effektiva dagen....
Provet gick toppen & jag förstår matten, det kan inte bli bättre!

Efter skolan åkte jag till gymmet som sagt, det blev också en grymt effektiv träning.. 2h & 15min... Har typ aldrig tränat så länge på gymmet.. Men detta var bara en sådan lång engångsträning, jag kom till gym tidigt och efter egen träning i gym så var det dags för Zumba. Men tränar inte så länge ivanliga fall, men kommer inte träna på hela helgen så det gjorde inget.

Så nu sitter jag och äter en massa mat för att stoppa nedbrytningen av musklerna. Det vet ni väl? Man MÅSTE äta ordenligt efter träning speciellt om man tränat mycket, annars blir träningen helt nästan onödig då kroppen bryter ned musklerna. Det gör kroppen aotomatiskt efter ca 1h, så egentligen skall man inte träna längre än så. Så efter träning skall man passa på att äta extra mycket protein, ägg, kesella eller keso är mycket bra alternativ. Då återhämtar kroppen sig snabbare och du får mer ut av din träning! Men självklart skall man bara inte äta det, man skall äta rejält, av tallriksmodellen!


Så lägg lite extra energi på att äta rätt både innan och efter träning!
Protein är också mycket bra för ämnesomsätningen.

 

Angry face

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0