Onyttigt socker, eller nyttigt socker?!

Två bilder från studion. Här är bla. bild som jag skall ha i min bok, har fler träningrelaterade bilder som jag kan visa senare.


Chokladmuffins eller banan?
Vilken väljer ni?! Jag skall bara säga att muffinsen var fantastiskt god, haha!

Banan är en av fruktens sötaste frukter som innehåller mest socker av frukterna, ca 100kcl per banan, dock är det nyttiga sockerarter fast snabba kolhydrater. Banan är super efter träning, kroppen tar snabbt upp de snabba kolhydraterna och man får ut mer av sin träning! Bullshit för alla bars och drinkar gymmen säljer! Ät en banan!

Muffinsen har också snabba kolhydrater men tredubbelt antal kalorier och tillsatta ämnen.

Summan av kardemumman, det är mycket socker i båda nästan lika mycket dock skiljer sig kcl mkt, och så har banan nyttiga näringsämnen som godsaker saknar totalt!

Jag föredrar båda! Kanske muffins på helgen och banan på vardagarna? Fast jag fuskar med det!

 

Angry face

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0